|
|
|
|
Seerne svikter, annonsørene blir
Annonsører, som Per Roskifte i Norgesgruppen, har fortsatt tro på TV som annonsemedium.
Flere saker om DIVERSE
|
|
TVNYTT.NO - 12.02.07 - KYRRE DAHL
|
Det kommer stadig nye meldinger om at TV er i ferd med å miste de yngre. Det begynte med de
aller yngste, men nå er også gruppen mellom 30 og 39 år i ferd med å slå av TV-apparatene sine. Denne gruppen sitter en
halvtime mindre foran TV'en daglig, viser tall fra TNS Gallup og NRK.
Likevel velger de store annonsørene å fortsette med sin store satsing på TV:
"- Vi registrerer endringene i TV-vaner, men har ingen umiddelbare planer om å
legge om strategien. TV har fortsatt høy prioritet, men hvis nedgangen er en
trend som vedvarer, vil vi vurdere situasjonen", sier informasjonsdirektør Per
Roskifte i dagligvaregiganten Norgesgruppen til Dagens Næringsliv.
Lilleborg er Norges største annonsør og også de vil fortsette med TV-annonseringen,
men de er bekymret for utviklingen: " - Dette er en utvikling vi har sett en stund og som ser ut til å vedvare",
sier direktør Arve Heltne til DN
Bilde: Per Roskifte Foto: Norgesgruppen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Annonse
|
|
|