For tredje måned på rad er det vekst i tv-seingen. I september økte daglig seertid med 9,1 prosent til 157 minutter. - Folk har definitivt ikke sluttet å se på tv, sier researchsjef John Richard Hewitt i TV 2 i en pressemelding.
- For oss i mediehuset TV 2 er det flott å kunne erkjenne at vi hittil har kommet best ut av veksten i tv-markedet, sier John Richard Hewitt, som kan notere en vekst for TV 2 og for TV 2 Gruppen samlet, henholdsvis 8,4 prosent og 15,4 prosent.
TV 2 Gruppens markedsandel økte fra 31,9 prosent til 33,8 prosent, mens TV 2 i praksis opprettholder sin markedsandel fra september 2006 og endte på 29,7 prosent i september 2007.
- Vi tror veksten i tv-seing skjer som resultat av at tilbudet er bedre enn i fjor. Seerne har fått flere kanaler og tilbudet er bedre på de etablerte kanalene. TV-kanalene satser mer enn tidligere. Dessuten, været i denne perioden i fjor var langt bedre enn i år. Årets sommervær har nok også bidratt til et mer normalt tv-konsum, sier Hewitt videre.
TV 2s markedsavdeling har rekordomsetning i både september og oktober.
- Kundene fortsetter å investere i tv-reklame, og det er selvsagt flott for oss at dette skjer samtidig som tv-seeingen øker, sier salgs- og markedsdirektør Bjørn Gunnar Rosvoll.
I september så har gjennomsnittlig seertid på TV 2 kanalene vært på solide 53,1 minutter. Dette er en økning på 15,4 prosent i forhold til september i fjor (46 minutter).
Bilde: Idol er ett av programmene som trekker seere. Foto: TV2
|
|