DPlay har vokst med nesten 50 prosent

20.06.2018 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om Discovery

TVNorge-eier Discovery Networks ruster opp det digitale TV-tilbudet og lanserer i høst flere programmer som vises eksklusivt på Dplay først. På TV-husets høstmeny står blant annet en helt ny humorserie med Espen Eckbo, Ex on the Beach Norge og – i anledning TVNorges 30-årsjubileum – et gjensyn med Casino og Hallvard Flatland. I tillegg skal Else Kåss Furuseth ta for seg et langt mer alvorlig tema, i Else om: Selvmord.

– Vi har lagt bak oss en historisk vår. Vi har levert vårt første OL, vi øker seertallene på Eliteserien, og vi er den store vekstvinneren i TV-markedet. Samtidig opplever vi at flere seere velger andre plattformer enn tradisjonell TV. Dplay har vokst med nesten femti prosent denne våren, og i sommer og høst kommer vi til å legge enda flere av investeringene våre på Dplay, med innhold som har som formål å treffe den digitale målgruppen, sier Tine Austvoll Jensen, sjef for TVNorge og Discovery Networks.

– Nå tenker vi i langt større grad digitalt først når vi bestiller innhold. TV i sin tradisjonelle form står fortsatt sterkt, men strømmepublikummet er yngre, og har ikke alltid samme preferanser, sier Austvoll Jensen.

Til høsten kommer Discovery med hele fire programmer som enten slippes først på Dplay, eller som kun skal vises digitalt. Lanseringen av den norske versjonen av Ex on the Beach har allerede fått mye oppmerksomhet, og programmet kommer endelig på skjerm i august. I tillegg kommer det en ny sesong med humorsuksessen Hvite gutter, og Magnus Devold drar igjen ut på reise, denne gang i campingvogn – men uten bil – i Slep meg på ferie. Siste digitale nykommer er Dway, som er etter-skoletid-TV laget av fem av Norges mest kjente youtubere.

Kilde og Foto: TVNorge/Discovery/Eurosport - Følg oss på Twitter og Facebook