Pangstart for Love Island

28.08.2018 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl ---- Følg oss på Twitter og Facebook

Søndag kveld hadde realityserien Love Island premiere på TV3, Viafree og Viaplay. Etter et halvt døgn har allerede 139 000 seere fått med seg første episode på TV3 og Viafree, og på Viaplay er Love Island den mest sette premieren på en norsk egenproduksjon etter Paradise Hotel.

Love Islands premiereepisode ble sendt søndag kveld, kort tid etter at innspillingen startet på Gran Canaria. I snitt hadde programmet 114 000 seere på TV3, hvor 138 000 på det meste var innom episoden. Love Island nådde ikke overraskende en ung målgruppe, med 74 prosent kommersielle seere i målgruppen 15 til 49 år. Totalt fikk TV3 en kommersiell andel på 23,2 prosent i sendetidspunktet.

Også digitalt var det mange som sjekket ut Love Island; på Viafree hadde programmet ca. 25 000, mens seertallene på Viaplay er de høyeste for en norsk egenproduksjon bortsett fra Paradise Hotel. Seingen på de digitale flatene vil erfaringsmessig øke betraktelig utover uken. Love Island sendes 7 dager i uken på TV3, Viafree og Viaplay, noe som vil gjøre at seertallene vil variere fra dag til dag.

- Vi er selvsagt strålende fornøyd med seertallene første kvelden, særlig med tanke på at opptaksseing og digital seing vil føre til at tallene kommer til å øke betraktelig. Mange mener mye om programmet, og fordelen med at Love Island går nesten «live» er at vi kan justere episodene fra dag til dag. Etter 10 år med moralske pekefingre rettet mot Paradise Hotel, registrerer vi oss ønsket om mer alkohol og nakenhet blant pressens anmelderstand. Vi oppfordrer alle til å følge med og eventuelt stemme frem sine ønsker i Love Island-appen, sier Line Vee Hanum, kommunikasjonsdirektør i Nordic Entertainment Group.

Mer om NENT Group(Viasat) Foto og Kilde: NENT Group