Viasat best på kundeservice

04.02.2019 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om NENT Group(Viasat)

Viasat er tildelt prisen for beste kundeservice i kategorien TV-signaler. Dette er andre året på rad at Viasat går til topps i Kantar TNS store kundesentermåling, KSindeks.


FOTO: NENT GROUP

Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste hvor kundene spørres direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene. Prisen er basert på Kantar TNS store kundesentermåling, KSindeks, med over 20 000 intervjuer hvert år.

–De som leverer TV-signaler tilbyr et produkt som er viktig i mangenordmenns dagligliv, og det vil for mange knytte seg stor frustrasjon til å ikke få løst et problem knyttet til tjenesten. Viasat utmerker seg med veldig høy score på løsningsgrad. Det er viktig! For det aller viktigste for kunden er å få løst saken sin, og kunder som ikke får løst saken er betydelig mindre lojale, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS.

Sveinall poengterer at det er flere kvaliteter ved Viasat som utmerker seg i kundenes evaluering. – Svarene viser at kundene til Viasat opplever kontakten med selskapet som enkel. Det innebærer å komme til rett person med en gang, at hjemmesidene oppleves som gode og brukervennlig, at det ikke er kø på chat og at chatten faktisk oppleves som personlig og ekte, utdyper han.

Kilde: NENT Group / Viasat - Følg oss på Twitter og Facebook