Sumo har passert 500.000 abonnenter

17.09.2020 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om TV2

I går passerte TV 2 500.000 betalende Sumo-abonnenter. – Dette er en stor milepæl og viser at vi er på rett vei, sier TV 2-sjef Olav T. Sandnes.


Foto: TV2

TV 2 fortsetter den digitale veksten og styrker stillingen ytterligere som den største norske abonnementsorienterte strømmetjenesten. - Vi øker fra uke til uke, og når vi nå passerer en halv million betalende abonnenter er det en stor milepæl. Dette er faktisk litt mediehistorie, sier administrerende direktør og sjefredaktør Olav T. Sandnes i TV 2.

- At vi kjenner det norske folk og dets medievaner er viktig når vi skal bite fra oss i kampen om nordmenns tid og oppmerksomhet. Vi undervurderer så absolutt ikke de multinasjonale strømmetjenestene, men vi besitter en kunnskap om det norske samfunnet og norske medievaner som de neppe kan kopiere, sier Sandnes.

- TV 2 skal være tett på det norske folk med historier som engasjerer. Vi kan selvfølgelig ikke forvente at alle skal elske alt de ser på TV 2. Men en realistisk ambisjon er at alle skal kunne si at det er noe på TV 2s flater som de absolutt må ha. Oppnår vi det har vi gjort mye riktig! Våre undersøkelser viser at det er det helhetlige strømme-tilbudet som abonnentene setter mest pris på. Det er den norske underholdningen, seriene, nyhetene, dokumentarene og sporten som utgjør helheten på TV 2 Sumo og som skiller oss fra for eksempel de store globale aktørene. Det er ikke én sjanger eller én rettighet som gjør oss så store, det er den totale miksen av innhold, sier administrerende direktør og sjefredaktør Olav T. Sandnes i TV 2.

Tall for august viser at den daglige seertiden hos TV 2 Sumo økte fra 111 til 115 minutter. Samtidig økte seertiden på direktekanalene på TV 2 Sumo med hele 20 prosent i august måned sammenlignet med samme måned i fjor.

- At våre abonnenter bruker mer og mer tid på TV 2 Sumo, betyr jo at de finner stadig mer relevant innhold. De ser mer nyheter blant annet gjennom Nyhetskanalen, de ser mer norsk underholdning og bruker mye tid på live-sport. Så er det viktig å si at vi med dette ikke er fornøyde. Vi har spennende planer for nye måter å vokse på, forteller Olav T. Sandnes.

Kilde: TV2 - Mer om TV2 - Følg TVNytt.no på Twitter og Facebook