08.10.2025 - TVNYTT.NO - Kyrre Dahl - Mer om Diverse
Nettavisen og Heim TV utvider samarbeidet og satser nå stort på bolig med lanseringen av Nettavisen Heim – et helt nytt nettsted for nordmenn som er opptatt av bolig, eiendom, interiør og design.
Trond Valle i Heim TV og Gunnar Stavrum i Nettavisen. Foto: Heim
Norge er blant verdens mest boliginteresserte land: 82 prosent av befolkningen eier sin egen bolig, hver femte nordmann har tilgang på hytte, og vi investerer årlig over 100 milliarder kroner i oppussing. Med en kort sommersesong og kalde vintre tilbringer vi mye tid innendørs – noe som gjenspeiler seg i den store interessen for bolig, interiør og design.
Med Nettavisen som del av Amedia-konsernet, får Nettavisen Heim tilgang til et bredt spekter av boligrelaterte saker fra hele landet gjennom 109 lokalaviser. Nettavisen og Heim TV samarbeider i dag om produksjonen av det daglige programmet Boligrådet, som sendes på Heim TV. Med lanseringen av Nettavisen Heim vil samarbeidet styrkes ytterligere, og innholdet vil nå ut til bolig interesserte publikum på tre plattformer: Heim TV, Heim Play og Nettavisen Heim.
– Sammen med Heim TV bygger vi et solid tilbud for boliginteresserte nordmenn. Med Nettavisen Heim styrker vi både journalistikken og produksjon av video innhold, og gir leserne et komplett nyhets- og underholdningstilbud. Samarbeidet med Heim TV gjør at vi kan levere både kvalitet og bredde på en helt ny måte, sier Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør i Nettavisen, i en pressemelding.
– Vi ser en tydelig trend i at leserne ønsker mer videoinnhold i nyhetsbildet. Med Heim TVs styrke som nisjekanal og Nettavisens rekkevidde, har vi en unik mulighet til å ta lederposisjonen innen boliginnhold i Norge. Vår ambisjon er å gjøre Nettavisen Heim til den naturlige destinasjonen for alle som er interessert i bolig, eiendom, interiør og design, sier Trond Valle, daglig leder i Heim TV.
Mer om Diverse - Følg TVNytt.no på